Université de Neuchâtel

Innovations sociales : comment les sciences sociales contribuent à transformer la société

Söderström, Ola ; Kloetzer, Laure ; Jeannerat, Hugues

Neuchâtel : Université de Neuchâtel - Maison d'analyse des processus sociaux (MAPS), 2017

(E-books MAPS ; 1)

ISBN: ISSN 2504-396X

Université de Neuchâtel

Towards a staging system approach to territorial innovation

Jeannerat, Hugues

In: Spatial Dynamics in the Experience Economy, 2012, p. 21-38

Université de Neuchâtel

Beyond Production and Standards: Toward a Status Market Approach to Territorial Innovation and Knowledge Policy

Macneill Stewart ; Jeannerat, Hugues

In: Regional Studies, 2016, vol. 50, no. 2, p. 245-259

Die derzeitigen theoretischen und politischen Modelle der Innovation sind in der Regel produktionsbasiert und stellen die Beziehungen zwischen Herstellern und Lieferanten in den Vordergrund. Ausgehend von einem sozioökonomischen Ansatz für Märkte werden diese etablierten Modelle in diesem Beitrag einer Neubewertung unterzogen, um das Verständnis der Innovation und territorialen Wissensdynamik...

Université de Neuchâtel

Born to be Sold: Start-ups as Products and New Territorial Life Cycles of Industrialization

Livi, Christian ; Jeannerat, Hugues

In: European Planning Studies, 2014, vol. 23, no. 10, p. 1953-1974

Territorial innovation models and policy practices traditionally tend to associate the emergence, resurgence and growth of start-ups with the development of local industries, either as industrial pioneers or as innovative spinoffs embedded in a regional production system. This approach is in line with a “life cycle” pattern of innovation and of industrialization marked by sequential waves of...

Université de Neuchâtel

Knowledge, Resources and Markets: What Economic System of Valuation?

Jeannerat, Hugues ; Kebir, Leila

In: Regional Studies, 2016, vol. 50, p. 274-288

Ressourcen und Märkte: welches wirtschaftliche Bewertungssystem?, Regional Studies. Die wichtigsten territorialen Innovationsmodelle der Gegenwart untersuchen immer ausführlicher die Lernprozesse, die dem wirtschaftlichen Wandel zugrundeliegen, und konzentrieren sich dabei auf die Produktion. Auf diese Weise wird der Konsum meist als abstrakte, durch exogene Marktmechanismen ausgedrückte...

Université de Neuchâtel

Urban and regional studies in the experience economy: What kind of turn?

Jeannerat, Hugues ; Lorentzen, Anne

In: European Urban and Regional Studies, 2013, vol. 20, no. 4, p. 363-369

The paper introduces a special issue on ‘the experience turn in development and planning’. It is argued that the notion of the experience economy is able to challenge established theories of the culture economy in three ways. First, by placing consumption and consumers as point of departure for innovation and valuation. Secondly, by approaching place as valuable for consumption, and finally...