Refine my results

Specific Collection

Language

Université de Fribourg

Sequencing and characterizing the genome of Estrella lausannensis as an undergraduate project: training students and biological insights

Bertelli, Claire ; Aeby, Sébastien ; Chassot, Bérénice ; Clulow, James ; Hilfiker, Olivier ; Rappo, Samuel ; Ritzmann, Sébastien ; Schumacher, Paolo ; Terrettaz, Céline ; Benaglio, Paola ; Falquet, Laurent ; Farinelli, Laurent ; Gharib, Walid H. ; Goesmann, Alexander ; Harshman, Keith ; Linke, Burkhard ; Miyazaki, Ryo ; Rivolta, Carlo ; Robinson-Rechavi, Marc ; Meer, Jan Roelof van der ; Greub, Gilbert

In: Frontiers in Microbiology, 2015, vol. 6, p. 101

With the widespread availability of high-throughput sequencing technologies, sequencing projects have become pervasive in the molecular life sciences. The huge bulk of data generated daily must be analyzed further by biologists with skills in bioinformatics and by “embedded bioinformaticians,” i.e., bioinformaticians integrated in wet lab research groups. Thus, students interested in...

Università della Svizzera italiana

I flussi comunicativi in un contesto istituzionale universitario plurilingue : il caso dell’Università della Svizzera italiana (USI) = Communication flows in the institutional context of a multilingual university. Università della Svizzera italiana (USI): a case study

Christopher Guerra, Sabine ; Rigotti, Eddo (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2011 ; 2011COM011.

The study of discourse within organizations is particularly interesting in the context of a university, where discursive activity is essential to achieving the two main institutional goals of communicating and enhancing knowledge. These objectives are pursued by means of two main classes of activities: teaching and research. Each institutional activity type (cfr. Levinson 1992), which...

Consortium of Swiss Academic Libraries

Quality Assurance in Swiss University Hospitals: a Survey Among Clinical Department Heads

Graz, B. ; Vader, J. P. ; Burnard, B. ; Paccaud, F.

In: International Journal for Quality in Health Care, 1996, vol. 8, no. 3, p. 271-277

Haute Ecole de Santé de Fribourg

Le rôle infirmier dans un service de chirurgie ambulatoire adulte face à l'anxiété pré-opératoire des patients

Kurer, Mirella ; Giller, Noël (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Santé de Fribourg, 2009.

Cette étude porte sur le rôle infirmier face à l‟anxiété des patients adultes admis dans un service de chirurgie ambulatoire. L‟auteur de ce travail l‟a débuté en premier lieu par une recherche littéraire concordant au thème. Afin de mieux appréhender ce sujet, des définitions des concepts-clé de cette étude suivront l‟introduction. Le but de ce travail étant de clarifier...

Haute école de santé Genève

La démarche de soins infirmière à la Haute Ecole de Santé (Genève) : facteurs facilitant un apprentissage : travail de Bachelor

Monod, Lara ; Burckhardt, Tobias ; Rodriguez da Rocha, Gora (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute école de santé Genève, 2013.

La démarche de soins infirmière (DSI) est sujette à controverses tant dans la pratique que dans l'enseignement. Il s'agit d'un outil de résolution de problèmes appliqué au domaine des soins infirmiers. La DSI comporte également des éléments clés permettant de promouvoir la profession infirmière comme une discipline scientifique à part entière. Ce travail est constitué d'une revue...

Université de Fribourg

‘Taking culture seriously’: implications for intercultural education and training

Ogay, Tania ; Edelmann, Doris

In: European Journal of Teacher Education, 2016, vol. 39, no. 3, p. 388-400

Albeit indispensable to understanding human action, the concept of culture has suffered from excessive enthusiasm in the fields of intercultural education as well as in intercultural teacher training, leading too often to culturalist stances. These excesses of intercultural education and training as well as their contradictory message (between praising and minimising – even ignoring –...