Refine my results

Document type

Institution

Specific Collection

Language

Author

Université de Fribourg

Fremdsprachenunterricht (ent-)dramatisieren : Eine empirische Untersuchung zur Effizienz des dramapädagogischen Ansatzes im schulischen DaF-Unterricht mit speziellem Fokus auf Grammatik

Dragovic, Georgina ; Studer, Thomas (Dir.)

Thèse de doctorat : Université de Fribourg, 2019.

(De)dramatizing Foreign Language Teaching - An Empirical Study on the Efficiency of Drama-Based Pedagogy in German as a Foreign Language (GFL) Teaching in Regular Schools with a Special Focus on Grammar. Many field reports and studies point to the positive effects of drama-based foreign language lessons (cf. EVEN 2003; TSELIKAS 1999; SCHEWE 1993; etc.). Yet, to date, little research has explored...

Université de Fribourg

Textproduktion auf der Primarschulstufe : eine vergleichende Analyse schriftlicher Erzählfähigkeiten bei Schülerinnen und Schülern mit Deutsch als Erst- und Zweitsprache

Greber, Larissa ; Studer, Thomas (Dir.)

Thèse de doctorat : Université de Fribourg, 2018.

In Kanton Freiburg werden Schülerinnen und Schüler mit Deutsch als Zweitsprache (DaZ) von Anfang an in die Regelklasse integriert. Die Berücksichtigung der sprachlich heterogenen Voraussetzungen der Lernenden mit Deutsch als Erst- und Zweitsprache stellt Lehrpersonen im täglichen Unterricht vor eine grosse Herausforderung. Sie müssen die Brücke schlagen zwischen Kompetenzerwartungen, die...

Université de Fribourg

Sprachgebrauch in der Deutschschweizer Justizvollzugsanstalt Pöschwies

Schumacher, Monika ; Studer, Thomas (Dir.)

Thèse de doctorat : Université de Fribourg, 2012.

Prisons are social systems with a distinctly authoritative and bureaucratic organisational structure. In the German speaking part of Switzerland, the inmate population is extremely multilingual, and therefore prisons would seem to offer suitable settings for sociolinguistic research. However, the specific setting has rarely framed the context for research so far, presumably due to its very...