Università della Svizzera italiana

Micro-cultural differences in Switzerland : The effectiveness of targeted promotional messages in the field of organ donation

Dunkel, Anke ; Schulz, Peter (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2011 ; 2011COM006.

Public information campaigns have played an important role in increasing awareness of organ donation and the need for more organ donors. In a recent study, it was found that awareness and knowledge, regarding organ donation, represented only two of several factors in people’s decisions to engage in organ donation-related behaviors (Schulz et al., 2006). In addition, it was noted that the...

Università della Svizzera italiana

Darstellung von Übergewicht in Deutschschweizer Printmedien von 1955 bis 2005 = Presentation of obesity in Swiss-German newspapers from 1955 to 2005

Furrer, Cristina ; Schulz, Peter (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2009.

Die vorliegende Dissertation geht hypothesengeleitet der Frage nach, wie die Deutschschweizer Presse über Übergewicht berichtet. Übergewicht ist ein Thema, das in den hiesigen Printmedien vor allem in den letzten Jahren steigende Beachtung fand. Aufgekommen ist das gesellschaftliche Bewusstsein für die Übergewichtsthematik in der Schweiz seit Mitte der 1980er Jahre. In der...