In: Eurasian Geography and Economics, 2019, p. 304-332
This paper presents the outcomes of an anti-corruption educational intervention among Ukrainian students based on an online experiment. More than 3,000 survey participants were randomly assigned to one of three different videos on corruption and its consequences (treatment groups) or a video on higher education (control group). The data suggest a high level of academic dishonesty and...
|
In: Educational studies. Moscow, 2016, no. 1, p. 61-83
The authors investigate the effect of anti-corruption educational materials — an informational folder with materials designed by Transparency International — on the willingness of students to participate in an anti-corruption campaign and their general judgment about corruption in two cities in Russia and Ukraine by conducting experiments. During a survey of 350 students in Khabarovsk,...
|
In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 2004, vol. 26, no. 2, p. 343-364
Cette contribution présente le développement d’un questionnaire qui mesure les différents intérêts que des étudiants de DES (diplôme d’enseignement secondaire) accordent à la réflexion sur la pratique professionnelle. Le processus prend en considération trois facteurs : (a) l’intérêt pour la réflexion, (b) la distance à la théorie et (c) le pragmatisme. Après quelques...
|
In: Carmel : revue trimestrielle de spiritualité chrétienne, 2011, no. 140, p. 118-124
La chronique steinienne 2010 offre une présentation des dernières études parues, accompagnées d'un tour d'horizon des lieux académiques contemporains de recherche sur Edith Stein.
|