In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 2004, vol. 26, no. 2, p. 343-364
The following article reports about the construction of a questionnaire which measures the patterns of interest in professional reflection during their teacher training. Three conceptual factors are relevant: (a) interest in reflection (IR), (b) distance from theory (DT) and (c) pragmatism (P). Following several pilot studies, the questionnaire was tested in a random sample of 210 students. The...
|
In: Universitas, 2009, p. 15-16
De nombreuses universités, comme celle de Fribourg, comportent une Faculté de théologie. Cela permet d’englober dans l’ensemble des sciences la recherche rationnelle dédiée au discours sur Dieu au long des âges et encore aujourd’hui. Pour l’Église catholique, c’est une chance de pouvoir trouver place au sein de l’Universitas, vu sa propre nature « universelle catholique », et...
|
In: Carmel : revue trimestrielle de spiritualité chrétienne, 2011, no. 140, p. 118-124
The Edith Stein review offers some comment on recent publications and an introduction of the most important academic centers for Steinian studies.
|
In: Revue européenne des sciences sociales, 2008, vol. XLVI, no. 141, p. 11-28
|