Università della Svizzera italiana

Development-oriented elearning tool evaluation : the Edukalibre approach

Botturi, Luca ; Dimitrova, Vania ; Matravers, Julika ; Tebb, Chris ; Withworth, Drew ; Geldermann, Jutta ; Hubert, Isabelle

In: Proceedings of EDMEDIA 2005, Montreal, Canada, 2005, vol. 1, p. 1104

The Edukalibre development approach described here offers libre educational tools based on open development model. The paper presents a development-oriented evaluation approach comprising three phases. Phase 1 focused on rapid and distributed usability inspections producing development-oriented feedback for designers, and was built around a usability inspection framework. Phase 2 was conducted...

Université de Fribourg

Evaluation des apprentissages

Mooser, François

Mémoire de Certificate of Advanced Studies (CAS) : Université de Fribourg, 2004.

Dans ma profession d’enseignant, je suis amené à évaluer les apprentissages des étudiants. Participant aux examens de 1er et 2ème propédeutique de médecine, je constate que l’évaluation des apprentissages occupe une place très importante dans l’enseignement. Les connaissances acquises par les étudiants peuvent être testées sous forme d’une évaluation formative au cours de...

Université de Fribourg

Kompetenzen in Französisch als Fremdsprache in den Passepartout-Kantonen : Systematische Auswertung vorliegender Studien zum schulischen Französischunterricht mit Mille feuilles und Clin d'oeil

Peyer, Elisabeth ; Studer, Thomas

Welche Erkenntnisse liegen aktuell zum schulischen Französischunterricht mit den Lehrwerken Mille feuilles und Clin d’oeil in der Passepartout-Region vor? Das Institut für Mehrsprachigkeit Freiburg hat im Auftrag von BERNbilingue Ergebnisse aus den einschlägigen wissenschaftlichen Studien systematisch zusammengetragen. Ein wichtiger Befund betrifft die Erreichung der Lernziele am Ende der...

Università della Svizzera italiana

Visual languages for instructional design : an evaluation of the perception of E2ML

Botturi, Luca

In: Proceedings of EDMEDIA 2004, Lugano, Switzerland, 2004, vol. 1, p. 243

In the last years, Instructional Design has seen the development of visual models for supporting and enhancing the design process. A part of them concern the definition of learning goals, while others address the definition of learning activities or learning materials. These tools supposedly reduce the cognitive load and enhance design communication. Few contributions try to assess the impact...