Haute Ecole de Gestion & Tourisme

Le télétravail : Impacts sur la satisfaction et la performance des employés de la banque Raiffeisen de Sierre & Région

Bonvin, Sébastien ; Bonazzi, Ricardo (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2020.

Au cours de ces dernières années, le télétravail s’est fortement développé et avec l’avancée de la technologie il demeure aujourd’hui l’un des sujets les plus inéluctables du moment. En effet, la propagation du virus COVID-19 a été un véritable catalyseur puisqu’elle a permis d’accélérer les pratiques du télétravail au sein des organisations suisses et mondiales....

Université de Fribourg

The Impact of Cultural Intelligence on Communication Effectiveness, Job Satisfaction and Anxiety for Chinese Host Country Managers Working for Foreign Multinationals

Bücker, Joost J.L.E. ; Furrer, Olivier ; Poutsma, Erik ; Buyens, Dirk

In: The International Journal of Human Resource Management, 2014, vol. 25, no. 14, p. 2068-2087

Cultural intelligence (CQ) is an important construct attracting growing attention in academic literature and describing cross-cultural competencies. To date, researchers have only partially tested the relationship between CQ and its dependent variables, such as performance. In this study, the relationship between CQ and communication effectiveness and job satisfaction is measured in a sample...

Université de Fribourg

Robust Imitation Strategies

Sudharshan, D. ; Furrer, Olivier ; Arakoni, Ramesh A

In: Managerial and Decision Economics, 2015, vol. 36, p. 139-157

Performance is the lifeblood of a firm’s management. Performance itself depends on the adaptation of strategy based on learning and the environment. An important way that firms adapt their strategy is through imitation or mimetic isomorphism. Imitation implies a referent for such adaptations. This article seeks to determine who or what should serve as that referent. Accordingly, this...

Université de Fribourg

The Impact of Resource-Strategy Correspondence on Marketing Performance-Financial Performance Tradeoffs

Furrer, Olivier. ; Alexandre, M. T. ; Sudharshan, D.

In: Journal of Strategic Marketing, 2007, vol. 15, no. 2-3, p. 161-183

We suggest that the relationships between strategy and financial performance and between strategy and marketing performance depend on the resource bundle and strategy of a firm. The better the correspondence between strategy and resource bundle, the better the performance. We empirically test and find support for this explanation. By building empirically calibrated models of the marketing and...

Université de Fribourg

Analyse des rémunérations des dirigeants de sociétés suisses cotées en bourse entre 2007 et 2012

Isakov, Dušan ; Parietti, Simone

(Working Papers SES ; 449)

Cet article analyse les rémunérations des dirigeants des sociétés suisses cotées en bourse entre 2007 et 2012. Dans un premier temps, nous exposons les différentes composantes du revenu ainsi que le rôle de chaque élément avant de jeter un regard critique sur le contenu informationnel des rapports de gestion en matière de rémunération. Nous présentons ensuite le contenu de la base de...

Università della Svizzera italiana

Resource orchestration in family firms : Investigating how entrepreneurial orientation, generational involvement, and participative strategy affect performance

Chirico, Francesco ; Sirmon, David G. ; Sciascia, Salvatore ; Mazzola, Pietro

In: Strategic entrepreneurship journal, 2011, vol. 5, no. 4, p. 307-326

Drawing on the process of resource orchestration, we argue a co- alignment of multiple factors is needed for family firms to increase performance through entrepreneurship. Specifically, we posit that entrepreneurial orientation provides the mobilizing vision to use the heterogeneous yet complementary knowledge and experiences offered by increased generational involvement toward...

Haute Ecole de Gestion & Tourisme

Evaluation de l’impact d’une politique dedéveloppement économique, spécifiquement rurale

Fabry, Christelle ; Barbey, Valérie (Dir.)

Mémoire de diplôme HES : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2007.

La présente étude a été réalisée dans le cadre de mon travail de diplôme, filière économie d’entreprise à la HES-SO // Valais. L’objectif de cette étude est d’établir un catalogue générique d’indicateurs d’évaluation et de pilotage qui permet d’analyser l’impact d’une politique de développement économique, spécifiquement rurale. L’introduction du nouveau...