Affiner les résultats

Langue

Mot clé

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Corporate Cosmopolitanism: Making an Asset of Diversity and Mobility at Swiss International Schools

Bolay, Matthieu ; Rey, Jeanne

In: ACME: An International Journal for Critical Geographies, 2020, vol. 19, no. 1, p. 106-130

This article explores the subjective spatial relations that international schools in Switzerland seek to produce within the cosmopolitan enclaves they form. Based on ethnographic fieldwork at 21 international schools in Switzerland, we scrutinize practices related to diversity and mobility, which international schools construe as the main vehicles leading to the desired attributes of...

Université de Fribourg

Langue d’origine et langue de scolarisation : dans quelle mesure les compétences en littéracie sont-elles transférables ? : Une synthèse = Herkunftssprache und Schulsprache: sind Literalitätskompetenzen übertragbar?: Das Wichtigste in Kürze

Lambelet, Amelia ; Berthele, Raphael ; Vanhove, Jan ; Desgrippes, Magalie ; Pestana, Carlos ; Decandio, Fabricio

(Rapports du Centre scientifique de compétence sur le plurilinguisme)

Le projet Langue d’origine et langue de scolarisation : dans quelle mesure les compétences en littéracie sont-elles transférables ? (HELASCOT) s’intéresse au développement langagier d’enfants issus de la migration portugaise en Suisse. Il porte en particulier sur les compétences en littéracie (compréhension et production écrites) de ces enfants dans leur langue d’origine...

Università della Svizzera italiana

Collaborating with complementary and alternative medicine (CAM) providers when writing HPV vaccine review articles

Deml, Michael J. ; Dietrich, Léna G. ; Wingeier, Bernhard ; Etter, Gisela ; Gallmann, Caesar ; Berger, Christoph ; Suggs, L. Suzanne ; Huber, Benedikt M. ; Tarr, Philip E.

In: Journal of clinical medicine, 2020, vol. 9, no. 2, p. 15 p

Novel strategies are needed to address vaccine hesitancy (VH), which correlates with complementary and alternative medicine (CAM). In Switzerland, CAM providers play important roles in vaccine counseling of vaccine hesitant (VH) parents, and traditional vaccination messaging tends to overlook CAM provider perspectives. In the setting of a Swiss national research program on VH, our key strategy ...

Université de Fribourg

Leaving peace for war : An exploratory study of Swiss men’s trajectories toward engagement in Arab conflicts

Ajil, Ahmed

In: sozialpolitik.ch, 2019, vol. 2, no. 3, p. Article: 2.3

While the issue of foreign fighting has been very present in Swiss public discourse in recent years, little is known about the actual trajectories of young men who engage in this particular form of political violence. Based primarily on face-to-face in-depth interviews with four Swiss male nationals who travelled to conflict zones in the Arab World, the present analysis offers insights into the...

Université de Fribourg

Judihui oder Schweizuntergang: Mehrsprachigkeit und Vielfalt im sprachenpolitischen Diskurs

Berthele, Raphael

In: D. Thürer & R. Blindenbacher (Eds.), Embracing Differences. Wertschätzung des Andersseins. Zürich - Basel - Genève: Schulthess, pp. 27–38

Université de Fribourg

Routine workers in an increasingly automated world of work : Evidence from Switzerland

Kurer, Thomas

In: sozialpolitik.ch, 2019, vol. 1, no. 2, p. Article: 1.2

This paper explores the distributional consequences of technological change on midskilled routine workers in Switzerland in three steps: (1) The first part studies aggregate trends in the labor market and confirms the pattern of an eroding middle:The disadvantages of technological progress are concentrated on routine workers whose share in the labor force has drastically declined over time....

Université de Fribourg

Editorial - Erosion of the Middle Class?

Budowski, Monica ; Schief, Sebastian

In: sozialpolitik.ch, 2019, vol. 1, no. 1, p. Article: 1.1

Université de Fribourg

Changer le travail ou changer la société ? : Les hackers entre conformation à l'ordre social et volonté d'innover

Zufferey, Eric ; Surdez, Muriel (Dir.)

Thèse de doctorat : Université de Fribourg, 2018.

Cette thèse vise à interroger le hackingcomme source de changement social, voire de subversion de l’ordre social. En mettant en jeu une forme d’autodidaxie et un décloisonnement social entre amateurs, professionnels et militants, il fait espérer des changements dans l’accès aux savoirs, ainsi que dans les manières de penser le rôle de la technologie au sein de nos sociétés. Dans le...