Perfeziona i miei risultati

Collection spécifique

Lingua

Università della Svizzera italiana

Exploring common ground in multilingual brochures for mountain areas in Lombardy, Italy

Poncini, Gina

With growing numbers of tourists representing a range of cultural backgrounds and with English taking on the role of a global language, English-language texts in multilingual and bilingual promotional materials - in this case those available in the Italian Alps - are often read by a multicultural audience. Even if one or two "English speaking cultures" are considered prime targets, the readership...

Università della Svizzera italiana

La pensée et la parole : conversation, logique et rhétorique du management stratégique

Colombo, Gianluca ; La Rocca, Santa

La relation entre pensée et action stratégique a fait l’objet de plusieurs contributions dans le domaine de la stratégie et de l’organisation (Mintzberg 1990,1991 et 1996, Quinn 1980, Martinet 1993). D’autres articles (Morin 1989 e 1991, Le Moigne 1987 e 1995, Avenier 1992 e 1997, Martinet 1990, Colombo 1991) formulent le projet épistémologique de questionner la formation de la...

Università della Svizzera italiana

Thinking of a sub-field of strategic thinking from a pluralistic approach to knowledge-invention

La Rocca, Santa ; Colombo, Gianluca

This article elaborates on the need for a sub-field of ‘Strategic Thinking’ as the science exploring the hidden side of strategy emergence. The site of our exploration is the discourse. We will investigate the intersystemic link between self-reflection and communication embedded in discourses among strategists for paradigm deconstruction and reconstruction. The rationale for a sub-field of...

Università della Svizzera italiana

Il marketing museale e l’organizzazione a rete

Zorzi, Yvonne

Nel corso degli ultimi anni nello studio delle organizzazioni si è posto l’accento sull’influenza che le relazioni con altri attori hanno sullo svolgimento dell’attività caratteristica dell’organizzazione stessa. Considerando il museo come un’organizzazione che genera e intesse relazioni con altre istituzioni dello stesso tipo, o con soggetti operanti in settori diversi, è possibile...