Università della Svizzera italiana

Integrating instructional design and hypermedia design

Armani, Jacopo ; Botturi, Luca ; Cantoni, Ignazio ; Di Benedetto, Maria ; Garzotto, Franca

In: Proceedings of EDMEDIA 2004, Lugano, Switzerland, 2004, vol. 1, p. 1713

The impact of new technologies in education has brought to the perception that educational Web sites have a more or less standard features in several contexts. Yet, an analysis of the existing literature reveals that the practices of Instructional Design and Hypermedia Design have few if any contact points. We claim that an integration of the two processes – namely learning activities design...

Università della Svizzera italiana

Reading literacy texts in hypermedial applications : a semiotic-hermeneutic approach to new media for literary studies = Leggere testi letterari in applicazioni ipermediali : un approccio semiotico-ermeneutico ai nuovi media per gli studi letterari.

Mazzali-Lurati, Sabrina ; Schulz, Peter (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2003 ; 2003COM004.

Situandosi tra studi umanistici e tecnologia, questa tesi mira a chiarire cosa succede quando testi letterari che normalmente leggiamo in forma di libro sono trasposti in ipertesti e ipermedia. Più precisamente, indaga gli effetti di tale trasposizione sull’atto di lettura del testo letterario. Il lavoro si basa su un approccio interdisciplinare che comprende una prospettiva...