Università della Svizzera italiana

LoDE - Learners of Digital Era : From the analysis of the current debate to an empirical study emphasising the learners’ perspective

Rapetti, Emanuele ; Cantoni, Lorenzo (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2012 ; 2012COM006.

A partire dagli anni 1990 si è sviluppato un ampio dibattito, e una conseguente estesa pubblicistica, intorno al binomio apprendenti e nuovi media. In particolare, espressioni come “nativi digitali”, “generazione Y”, o “net-generation” hanno contribuito a diffondere l’ipotesi che – a partire dagli anni 1980 – fosse identificabile una generazione di apprendenti con...

Università della Svizzera italiana

ELearning acceptance in hospitals : continuing medical education of healthcare professionals

Bachmann, Larissa ; Cantoni, Lorenzo (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2009.

ELearning provides healthcare professionals an interesting alternative of participating to Continuing Medical Education (CME) activities. It offers the possibility to attend courses at a distance, and it allows creating personal learning schedules without needing to leave the job or the family. Hospitals can choose to organize CME activities for their employees and therefore may also opt to...